Jó gyakorlatok

A „jó gyakorlat” az oktatási szakirodalomban az innovatív, eredményes oktatási módszertani eljárásokat jelenti. A fogalmat ezen a portálon nem ebben az értelemben használom, hanem a migránsokat érintő adminisztratív és irányítási gyakorlatokat foglalom össze, amelyek a mi iskolánkban beváltak és jól működnek.


1. NYILVÁNTARTÁS, DOKUMENTUMOK
Nagyobb létszámú migráns tanuló esetén hasznos lehet, ha külön mappában kezeljük fontos dokumentumaikat. Melyek ezek? (Hamarosan…)


2. FELVÉTELI PONTSZÁMÍTÁS
A középfokú központi felvételi jelentkezések során gyakran találkozunk azzal a jelenséggel, hogy a nem magyar anyanyelvű tanulók nem rendelkeznek magyar nyelv és irodalom-osztályzattal. (Hamarosan…)


3. SEGÍTŐK BEVONÁSA
Egy átlagos középiskola egyedül nehezen birkózik a humán erőforrás gondjaival, ha nagyobb számú migráns diák oktatásáról-neveléséről kell gondoskodnia. (Hamarosan…)


4. KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT
A középiskolai közösségi szolgálat a migráns diákok számára is kötelező. Megfelelő kapcsolatok és nyelvtudás hiányában azonban nem könnyű optimális közösségi szolgálati helyszínt találni a számukra. (Hamarosan…)


5. MIGRÁNS SZAKKÖZÉPISKOLÁSOK A SZAKMAI GYAKORLATON
A migráns diákok a központi írásbeli felvételi vizsgán jelentős hátránnyal indulnak az anyanyelvi teszt miatt, így nagyobb eséllyel jutnak be szakközépiskolába, szakgimnáziumba, mint gimnáziumba. Itt viszont külső szakmai gyakorlatot teljesítenek, s ez újabb kihívás elé állítja a diákot, a fogadó intézményt és az iskolát is. (Hamarosan…)